13 september 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘Beethoven in kilt – Een andere Beethoven’ Maarten Koningsberger (bariton) en The Atlantic Trio

 

13 SEPTEMBER 2020, 14.30 uur: ‘Beethoven in kilt – Een andere Beethoven’
Maarten Koningsberger (bariton) en The Atlantic Trio met Schotse en Ierse volksliedjes van Ludwig van Beethoven (Beethovenjaar 2020)

Programma

Introductie en variaties over volksliedje ´Ich bin der Schneider Kakadu´ Opus 121a (pianotrio)

Vijf liederen uit ‘Scottish Songs’ Opus 108 (bariton en pianotrio)

Pauze

Vier liederen (bariton en piano)

Zes liederen uit ‘Irish Songs’ WoO 152 (bariton en pianotrio)

—————————————————-

In januari j.l. waren ze te zien in Podium Witteman: bariton Maarten Koningsberger en The Atlantic Trio (Janneke van Prooijen, viool; Ansfried Plat, cello; Bas Verheijden, piano) brachten een aanstekelijk Schots drinklied van Beethoven. In dit openingsconcert horen we een heel andere Beethoven dan we gewend zijn. Ierse en Schotse volksliedjes passeren de revue, maar ook ‘Introductie en Variaties’ over het volksliedje ´Ich bin der Schneider Kakadu´ Opus 121a. Laat u verrassen door Beethoven die zich van zijn vrolijke kant laat zien.

Schotse en Ierse volksliederen

In 1809 wordt Beethoven door de Schotse uitgever George Thomson overgehaald om (tegen zeer royale betalingen!) begeleidingen te schrijven bij een aantal Schotse, Ierse en Welsh Folksongs, voor zangstem en pianotrio. De uit Edinburgh afkomstige Thomson maakt deel uit van een stroming die het Schots historische erfgoed wil behouden voor de toekomst. Het laten schrijven van nieuwe begeleidingen bij oude volksmelodieën is daar onderdeel van. Hiervoor is hij op zoek naar klinkende namen en heeft o.a. Haydn, Pleyel en Kozeluch hiervoor al benaderd.

Voor sommige liederen worden helemaal nieuwe gedichten geschreven, al dan niet geïnspireerd door Robert Burns of Lord Byron. Omdat deze liedteksten dikwijls nog niet ‘af’ zijn, ontvangt Beethoven vaak alleen een melodielijn en een titel of een samenvatting van Thomson. Het is bijna niet te geloven hoe Beethoven er desondanks in slaagt om sfeer en inhoud van de tekst op zo’n geniale manier in klank en toonschildering te vatten.

Beethovens volksliedbewerkingen (hij sprak zelf van ‘composities’, niet van ‘begeleidingen’) zijn kleine juweeltjes. Ze behoren waarschijnlijk tot het minst bekende deel van zijn omvangrijke oeuvre, maar het is opvallend dat Beethoven tussen 1809 en 1820 maar liefst 179 volksliederen van begeleidingen heeft voorzien en dat is meer dan van enig ander genre dat hij heeft beoefend.

De zettingen zijn ingenieus. Soms onmiskenbaar Beethoven en vaak nieuw en verrassend. Hij componeert  voor- en naspelen (ongewoon bij volksliederen) en de viool en de cello zijn geheel zelfstandige partijen, geen afgeleiden van de pianopartij zoals zo vaak het geval is bij volksliedbegeleidingen. Beide instrumenten dragen op eigen wijze bij aan de kleur en gevoelswisselingen in de liederen.

Kaarten bestellen


20 september 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘Panorama Beethoven’ – muziek van Beethoven, Reicha, Schubert en Strauss door het Hexagon Ensemble (vijf blazers en een piano)

 

Programma

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Uit symfonie no. 6 opus 68 in F groot (Pastorale): deel 1, allegro ma non troppo. Arr. Micha Hamel
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Anton Reicha (1770-1836)
Uit Twee Andantes en een Adagio: Adagio
fluit-althobo-klarinet-fagot-hoorn

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Ich liebe dich.  Arr. Micha Hamel
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Franz Schubert (1797-1828)
Uit Rosamunde: Balletmuziek no. 2
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Kwintet opus 16 in Es groot
hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Pauze

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Uit Trio WoO no. 37: Andante con variazioni
fluit-fagot-piano

Franz Schubert (1797-1828)
Uit Rosamunde: Entr’acte no. 3
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Für Elise. Arr. Micha Hamel
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Johann Strauss jr. (1825-1899)
Wiener Blut. Arr. Micha Hamel
fluit-hobo-klarinet-fagot-hoorn-piano

Panorama Beethoven

Natuurlijk laat Hexagon de 250ste verjaardag van Ludwig van Beethoven niet ongemerkt voorbijgaan. Geboren in Bonn, in zijn jeugd wonderpianist geweest, spoedde hij zich toen hij tweeëntwintig was naar het centrum van de westerse muziek: Wenen. Aldaar groeide hij uit tot het gekwelde genie dat de elegante maar brave muziek van zijn voorgangers ontsteeg door  composities vol hevige emoties en spannende muzikale experimenten aan het notenpapier toe te vertrouwen. Een enorme variëteit aan ideeën, kleuren en vormen kenmerkt zijn enorme oeuvre. Het blijft tot op de dag van vandaag ontzagwekkend dat hij in zijn eentje een geheel nieuwe stijlperiode inluidde: de Romantiek. In dit programma presenteert Hexagon dan ook een aantal van de vele gezichten van Beethoven. Lyrische hartenkreten, de viering van de heilige natuur, heerlijke melodieën, flitsende blazersmuziek, romantische pianoklanken – een breed palet aan uitdrukkingen kenmerkt zijn rijke voorstellingsvermogen. Beethovens werken wordt aangevuld met muziek van bewonderaar Schubert, leerling Reicha en navolger Strauss.

Micha Hamel

Dit programma werd samengesteld en grotendeels gearrangeerd door componist Micha Hamel. En wie Micha kent weet dat hij altijd in is voor nieuwe ideeën en garant staat voor verrassingen. Dus ook Panorama Beethoven is een programma vol verrassingen, mis het niet! Het Hexagon Ensemble werkte eerder met Micha samen in de Holland Festival productie ‘De Rode Kimono’.

Kaarten bestellen


11 oktober 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘100 jaar Astor Piazzolla’ Carel Kraayenhof (bandoneon) en Juan Pablo Dobal (piano)

 

11 OKTOBER, 14.30 uur: ‘100 jaar Astor Piazzolla’
Carel Kraayenhof (bandoneon) en Juan Pablo Dobal (piano)

Met de theatervoorstelling ‘100 jaar Piazzolla’ eren bandoneonist Carel Kraayenhof en
pianist Juan Pablo Dobal hun muzikale idool en vader van de Tango Nuevo, Astor
Piazzolla, ter gelegenheid van zijn honderdste geboortejaar in 2021.

Kraayenhofs band met Piazzolla dateert van 1987, toen hij drie maanden voor de
maestro werkte in zijn Tango Apasionado in New York. Dobal, afkomstig van Buenos Aires, begeleidde zangeres Amelita Baltar — Piazzolla’s tweede vrouw — in Europa.

Juan Pablo Dobal (links) en Carel Kraayenhof

Astor Piazzolla

Astor Piazzolla: het symbool van de tango. Met de bandoneon, een soort accordeon met drukknoppen, als zijn vaste partner: ‘Het instrument is mijn tweede vrouw. Ik slaap ermee, ik heb het lief, ik sla het (mijn vrouw sla ik niet). […] Een deel van mijn lichaam.’ Piazzolla: de Argentijnse tangokeizer. Maar het ligt complexer. Alleen al omdat de tango hem eerst volstrekt niet interesseerde… Hij werd in 1921 geboren in Mar del Plata bij Buenos Aires. De familie verhuisde echter al snel naar New York. In de armenwijk Harlem groeit Astor als zoon van een armoedige kapper, die wél met de tango dweept, op tot straatschoffie. De jazz wordt al snel een grote lieveling van hem. En, voorwaar, Bach. Maar de tango? ‘Mij stoorde zijn passiviteit, zijn gelatenheid, zijn monotoon karakter. De vorm was mij te beperkt.’

Hij vertrekt naar Parijs, naar de beroemde pedagoge Nadia Boulanger. En het onverwachte maar onvermijdelijke gebeurt: Piazzolla, die een tweede Stravinsky wil worden wordt er gewezen op zijn oorsprong. Wanneer hij op de piano een paar noten tango voor Boulanger speelt, zegt ze streng: ‘Dát is Piazzolla – en de weg die u volgen moet.’

Terug dus naar Argentinië. Piazzolla richt in 1955 het Octeto Buenos Aires op. Hij vindt zijn stijl, de Nuevo Tango. De muziek van zijn vaderland, geïnjecteerd met Bach, Stravinsky en jazz. De spannendste tango ooit. Lang wil Argentinië er niet van horen: platenmaatschappijen boycotten hem, na een concert staan woedende Argentijnen hem buiten op te wachten. De bijl aan de wortels van de tango – nee! Maar dan zal hij toch met zijn Libertango, Adiós Nonino en zijn variant van De vier jaargetijden, de Cuatro Estaciones Porteñas, over immer in de buitenlucht werkende havenarbeiders, de Argentijnse harten veroveren. En niet alleen de hunne. Piazzolla behoort inmiddels tot de meest gespeelde modern-klassieke muziek.

Kaarten bestellen


15 november 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘Geheimen van de nacht’ Meesterpianist Hannes Minnaar speelt werken van Schumann, Liszt, Zuidam en Ravel

 

15 NOVEMBER 2020, 14.30 uur: ‘Geheimen van de nacht’
Meesterpianist Hannes Minnaar speelt werken van Schumann, Liszt, Zuidam en Ravel

Programma

Robert Schumann (1810-1856): Nachtstücke, op. 23 (1839)

1. Mehr langsam, of zurückhaltend
2. Markiert und lebhaft
3. Mit grosser Lebhaftigkeit – Noch lebhafter
4. Ad libitum – Einfach

Franz Liszt (1811-1886): Zwei Episoden aus Lenau’s “Faust” (1856-1861?)

1. Der nächtliche Zug (S. 513a)
2. Der Tanz in der Dorfschenke: Erster Mephisto-Walzer (S. 514)

Pauze

Robert Zuidam (*1964): Nocturnes (2018-2019)

Maurice Ravel (1875-1937): Gaspard de la Nuit (1908)

1. Ondine
2. Le gibet
3. Scarbo
———————————————————

Geheimen van de nacht

Krijgt Hannes Minnaar greep op de verleidingen van de nacht? En hoe begeleidt hij je door de schemerzone tussen droom en werkelijkheid? Met nieuwe Nocturnes van Rob Zuidam en ‘nachtstukken’ van Robert Schumann, Franz Liszt en Maurice Ravel stelt Minnaar zijn vertolkingskunst in dienst van het duister. De zachtheid van Schumann staat naast de virtuositeit van Liszt en de grilligheid van Ravel. En Rob Zuidam wordt ongetwijfeld weer één groot avontuur. Een verrassend concert vol nachtelijke mysteries voor ‘nachtbrakers’ en ontdekkingsreizigers, gewoon overdag om half drie ’s middags…
Hannes speelt op 7 november 2020 in Muziekgebouw aan ’t IJ te Amsterdam de wereldpremière van deze nieuwe set Nocturnes van Zuidam en een week later neemt hij ze dus al mee naar De Schutse. De SCAU is bijzonder vereerd dat meesterpianist Hannes Minnaar voor de tweede keer in Uithoorn komt spelen, na zijn zeer succesvolle recital in het jubileumseizoen van de SCAU op 22 april 2018 in de Thamerkerk.
Volgend voorjaar (2021) maakt hij zijn debuut in de Verenigde Staten.

Hannes Minnaar

“Minnaar voldoet niet aan het stereotype van de klavierleeuw en wekt niet de indruk te
worden verteerd door brandende ambitie. Eerder is hij bescheiden, bedachtzaam, een
wikker en weger. Die houding kenmerkt ook zijn spel, dat vrij is van bluf en branie en te allen
tijde de muziek dient”. [NRC Handelsblad]

Hannes Minnaar. Foto: Simon van Boxtel

Hannes Minnaar is een van Nederlands meest succesvolle pianisten. Hij sloot zijn studie bij Jan Wijn aan het Conservatorium van Amsterdam af met een ‘10 en Onderscheiding’ en volgde daarna lessen bij onder anderen Willem Brons, Menahem Pressler en Ferenc Rados. Tegelijkertijd studeerde hij orgel bij Jacques van Oortmerssen. Als prijswinnaar van de internationale concoursen in Genève (Concours de Genève, tweede prijs, 2008) en Brussel (Koningin Elisabeth Wedstrijd, derde prijs, 2010) wist hij internationaal de aandacht op zich te vestigen.

Ook als kamermusicus is Minnaar actief. Met zijn Van Baerle Trio won hij prijzen op concoursen te Lyon (CIMCL, eerste prijs, 2011) en München (ARD, tweede prijs, 2013). In 2014 traden zij in de serie “Rising Stars” op in de meest toonaangevende zalen van Europa.
De solo-cd’s die Minnaar tot dusver uitbracht werden met enthousiasme ontvangen.
Met Jan Willem de Vriend en het Orkest van het Oosten heeft Minnaar alle vijf pianoconcerten van Beethovens opgenomen. In seizoen 2016-17 had Minnaar een eigen “Spotlight” serie in het Concertgebouw. In de herfst van 2016 ontving Minnaar bovendien de Nederlandse Muziekprijs, de hoogste onderscheiding die door het Fonds Podiumkunsten, namens de minister van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, aan jonge getalenteerde musici wordt toegekend.

Kaarten bestellen


29 november 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘De sneeuwstorm’ – een kort verhaal van Poesjkin met verhalenverteller Hans Boland en accordeonist Oleg Lysenko

 

Het is 1812, Napoleon staat op het punt Rusland binnen te vallen. Zonder enige notie van het dreigende gevaar zijn Masja, een lief meisje van zeventien, en Vladimir, een jonge vaandrig met verlof, wanhopig verliefd. Een huwelijk zit er niet in, want zij is rijk en hij arm. Zij besluiten stiekem te trouwen en ervandoor te gaan. Een sneeuwstorm gooit roet in het eten…

Alexandr Poesjkin (1799-1837) is zonder meer de primus inter pares van de grote Russische klassieke schrijvers. Hij wordt tot op de dag van vandaag massaal door alle Russen in de leeftijd van vier tot over de honderd op handen gedragen. Poesjkin is met geen enkele van zijn collega’s te vergelijken, sterker nog, zowel met zijn werk als met zijn persoon vormt hij een verbluffend contrast met de groten na hem: Gogol, Toergenjev, Dostojevski, Tolstoi en Tsjechov. Bij hen zoeken wij als niet-Russen naarstig naar de Russische ziel, bij Poesjkin niet, of veel minder. Poesjkin lijkt de lichtvoetigheid zelve en wordt niet voor niets altijd en eeuwig vergeleken met Mozart. Zijn stijl is puntig en bondig. Zijn geest is doortrokken van westerse waarden: vrijheid van het individu, onafhankelijk denken, democratische idealen. Hoewel Poesjkin hoofdzakelijk poëzie schreef, is hij ook in zijn proza onovertroffen. De combinatie van vaart, spanning en humor zorgt voor een vertellerskunst die haar gelijke niet kent. Maar wat Poesjkin vooral zo bijzonder maakt is het diepe menselijke gevoel, zonder enige sentimentaliteit maar ook zonder enige reserve, dat uit al zijn werk spreekt.

In een duo-voorstelling van een uur brengen Hans Boland en Oleg Lysenko Poesjkins magnifieke korte verhaal ‘De sneeuwstorm’. Boland heeft het complete verzamelde werk van Poesjkin vertaald, waarvoor hij in 2015 werd onderscheiden met de Martinus Nijhoff Prijs, de belangrijkste onderscheiding voor literair vertalers; ook geldt hij als een zeer bekwaam voordrachtskunstenaar. Lysenko is een virtuoos accordeonist (conservatoria van Kyïv en Rotterdam) en heeft een voorliefde voor discipline-overschrijdende projecten waarin literatuur en muziek elkaar aanvullen en in elkaar overvloeien; voor ‘De sneeuwstorm’ heeft hij zich vooral laten inspireren door de ‘muzikale illustraties’ die de bekende componist Georgi Sviridov (1915-1998) in 1975 bij Poesjkins verhaal schreef. Oleg speelt eigen transcripties van ‘De sneeuwstorm’- suite op de bayan.

Kaarten bestellen


20 december 2020
Aanvang: 14:30 uur

‘Amor’ Musica Extrema met een programma ‘Over de liefde en andere duivels’

 

20 DECEMBER, 14.30 uur: ‘Amor’
Musica Extrema met een programma ‘Over de liefde en andere duivels’

De groep Musica Extrema bestaat uit: Tanya Schaap – viool/verteller, Ben van den Dungen – saxofoons, Carlos Matos – piano, Michiel Ockeloen – accordeon en Thomas Pol – contrabas. Zij presenteren Amor, een programma naar het boek ‘Over de liefde en andere duivels’ van Gabriel García Márquez. Amor is een uitbundige en meeslepende muzikale voorstelling met als hoofdthema’s: romantiek, drama en liefde. Het aangrijpende verhaal van de onaantastbare en beeldschone Sierva María zal, afwisselend met muziek, verteld worden door Tanya Schaap, de violiste en oprichtster van de groep.

Amor – Over de liefde en andere duivels

De kus – Gustav Klimt

Sierva Maria is de onbeminde dochter van een zotte Creoolse markies en een slaven handelaarster. De beet van een dolle hond maakt haar tot een speelbal van bizarre kwakzalvers en fanatieke geestelijken, die vrezen dat zij door de duivel bezeten is. Een jonge priester kan echter niets duivels aan haar ontdekken, slechts pure liefde.

Het boek van de Colombiaanse schrijver Gabriel García Márquez, ‘Over de duivel en andere liefdes’, inspireerde Musica Extrema dit muziekprogramma te maken. U zult worden meegenomen door een dramatisch verhaal en door de mooiste Zuid-Amerikaanse melodieën en liederen. Amor is het negende theaterprogramma van Musica Extrema.

Musica Extrema

Sinds haar oprichting in 2003 heeft Musica Extrema een ontwikkeling meegemaakt die op zijn minst opmerkelijk te noemen is. Het orkest heeft op praktisch alle grote en kleine concertpodia van Nederland gestaan, maar ook het buitenland heeft al verscheidende malen met dit ensemble kennis mogen maken.

Musica Extrema

De groep is opgericht door violiste Tanya Schaap, die vanaf dat moment de artistieke motor is achter dit ensemble. De bezetting is niet geheel gebruikelijk, maar bleek mettertijd veel muzikale mogelijkheden met zich mee te brengen. De klank van het orkest is daardoor ook uniek. Ook buiten ons land maakt Musica Extrema furore. Er werd al getoerd in Spanje, Frankrijk, Portugal, België, Italië, Mexico, Verenigd Koninkrijk, Turkije, Koerdistan, Ierland, Kroatië, Rusland, China, Zuid-Afrika, Botswana, Bolivia, Uruguay, Zuid-Korea, Groenland, IJsland, Duitsland, Zwitserland, Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Ecuador en Colombia. Op eigen bodem boekte Musica Extrema onder meer succes met voorstellingen als Maestros, Club Vaudeville, Havana, De Mattheus Passie, Missa en de dansvoorstellingen Tango Mania, Tin Pan Alley en Partita.

Kaarten bestellen


17 januari 2021
Aanvang: 14:30 uur

‘Bohemen – een muzikale reis langs de Moldau’ Nieuwjaarsconcert door het Amsterdam Wind Quintet

 

17 JANUARI 2021, 14.30 uur: ‘Bohemen – een muzikale reis langs de Moldau’
Nieuwjaarsconcert door het Amsterdam Wind Quintet

Programma

Smetana                     ‘Die Moldau’ uit: ‘Má Vlast’ (Mijn Vaderland)

Zelenka                      Sonate nr. 2 in g.kl.t. voor fluit, hobo en fagot

Stamitz                       Kwartet opus 8 nr. 2 voor fluit, klarinet, hoorn en fagot

Dvorak                        ‘Song to the moon’ uit: opera ‘Rusalka’

Pauze

Mahler                        Drie liederen uit: ‘Des Knaben Wunderhorn’

Reicha                        Kwintet in D.gr.t. opus 91 nr. 3

—————————————————————————-

Een muzikale reis langs de Moldau

Twee jaar geleden verzorgde het Amsterdam Wind Quintet met veel succes het Nieuwjaarsconcert. Genoeg reden om dit ensemble terug te vragen voor het Nieuwjaarsconcert van 2021. Het muzikale thema is deze keer: ‘Bohemen – een muzikale reis langs de Moldau’. Bohemen was eeuwenlang een van de culturele, politieke en religieuze middelpunten van Europa. Het is een regio die zich kenmerkt door schoonheid en vernieuwing, maar ook door tegenstellingen en conflicten. Het Amsterdam Wind Quintet heeft voor dit programma Boheemse muziek geselecteerd die net zo veelzijdig is als de bewoners van Bohemen. Er komt muziek aan bod van onder andere Reicha, een van de eerste componisten die blaaskwintetten schreef, en Smetana, die door zijn symfonisch gedicht ‘Die Moldau’ de bijnaam ‘Vader van de Tsjechische muziek’ kreeg.

Amsterdam Wind Quintet

Het Amsterdam Wind Quintet is opgericht in 2006 en geeft sindsdien niet alleen kamermuziekconcerten door heel Nederland maar heeft ook een internationale reputatie weten op te bouwen. Hoogtepunten waren concerten in het bijzijn van Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix, diverse optredens in het Koninklijk Concertgebouw te Amsterdam en diverse live optredens voor o.a. het Radio 1 programma Vroege Vogels, Radio 4, Radio West en L1 Radio Limburg.
In 2014 en 2017 tourde het ensemble door China waar het o.a. optrad in het National Centre for the Performing Arts in Beijing. In 2016 maakte het Amsterdam Wind Quintet in het kader van zijn 10-jarig jubileum een concerttournee door Polen.

Amsterdam Wind Quintet in De Schutse. Foto: Ruurd van der Weg

De blazers richten zich op mensen met belangstelling voor klassieke muziek en spelen niet alleen in concertzalen en theaters, maar waren in het verleden ook op onverwachte locaties te horen, zoals b.v. op de boot Rainbow Warrior van Greenpeace, tijdens een podiumdiscussie tussen Harry Mulisch en Robbert Dijkgraaf en tijdens de uitreiking van de Christiaan Huygens Prijs.

Om ook de nieuwe generatie in aanraking te laten komen met klassieke muziek speelt het Amsterdam Wind Quintet regelmatig kinderconcerten.

Kaarten bestellen


14 februari 2021
Aanvang: 14:30 uur

‘Montere Weemoed II’ Thomas Verbogt en Beatrice van der Poel met weemoedige liedjes en verhalen

 

14 FEBRUARI 2021, 14.30 uur: ‘Montere Weemoed II’
Thomas Verbogt en Beatrice van der Poel met weemoedige liedjes en verhalen

“De vogelhuisjes zijn weer uit het vet, mijn gitaar is even naar de dokter, straks met verse nieuwe snaren en ik mail nu nog snel wat persberichten. Oh ja, ik moet nog mijn zomerbanden wisselen voor mijn winterbandjes, je weet nooit hoe het weer wordt onderweg. Oeps, morgenochtend vroeg bij RTVUTRECHT aan de telefoon bij Hubert Mol in zijn programma en Thomas is er ook weer helemaal klaar voor. We komen straks weer bij elkaar, een repetitie bij mij op het atelier en daar frissen we alles weer op. Een nieuw verhaal wordt toegevoegd, heeft Thomas mij beloofd. Leuk!!! Op naar #Nieuwegein #Woerden #Arnhem #Sneek #Amsterdam #Waalwijk #Laren #Maastricht #Uithoorn #Zaandam. Komen jullie kijken? Ik heb mijn koffers al gepakt!”. Groet, Beatrice

Thomas Verbogt en Beatrice van der Poel

Montere Weemoed II

Thomas Verbogt en Beatrice van der Poel brengen opnieuw “Montere Weemoed” naar het theater! Met nieuwe ingrediënten! Een hartverwarmende collage van prachtige weemoedige Nederlandstalige liedjes en komische verhalen, als altijd, over tintelend verlangen, alledaagse waanzin en melancholie. We gaan er niet in hangen, we zijn opgewekt van nature, tegen alle klippen op! Kleine belevenissen met grote gevolgen en vaak ook over het toeval dat geluk heet. Wanneer u er op 16 december 2018 bij was, toen ze voor het eerst in De Schutse optraden met ‘Montere Weemoed’, weet u wat u kunt verwachten aan weemoed met een glimlach. Voor degenen die de voorstelling toen gemist hebben: dit is uw kans!

 

Auteur Thomas Verbogt schreef diverse romans, toneelstukken, columns en verhalenbundels en werd genomineerd voor de Libris Literatuurprijs en de ECI Literatuurprijs 2016 voor zijn boek Als de Winter voorbij is. In september 2017 verscheen zijn roman ‘HoeAlles Moest Beginnen’ en een film ‘Ik begon te schrijven toen ik drie was’ over zijn schrijverschap.

Beatrice van der Poel is Nederlandstalig singer-songwriter en maakte diverse theaterprogramma’s en albums. Haar laatste voorstelling Electric Lady was een Nederlandstalige ode aan Jimi Hendrix en oogstte 4 sterren recensies.

Kaarten bestellen


1 2